Ajuntament de Santa Bàrbara | FORMACIÓ EN PREVENCIONS LABORALS
1125
post-template-default,single,single-post,postid-1125,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.2,vc_responsive
 

FORMACIÓ EN PREVENCIONS LABORALS

FORMACIÓ EN PREVENCIONS LABORALS

Després que el mes d’abril de l’any 2015 es produís un canvi en l’empresa encarregada de la vigilància de la salut de l’Ajuntament de Santa Bàrbara, passant a ser-ne l’encarrega la mercantil amb seu a Amposta, Oficina Tècnica de Prevencions SL, a principis del present any s’ha iniciat paral·lelament un estudi per a la redacció i implementació del Pla de Prevencions de Riscos Laborals i el Pla de Formació i Informació de tots els empleats i empleades públiques.

Així, s’està realitzant un estudi tant dels diferents edificis, vehicles com llocs de treball concrets, per tal d’evitar al màxim els riscos per a la salut que pugui suposar cadascuna de les tasques que es desenvolupen, i que suposarà la posada en marxa de mesures vàries encaminades a aquesta fi.

Aquesta mateixa setmana s’ha iniciat la implementació del Pla de Formació i Informació, que contempla per una banda facilitar a tots els empleats informació sobre els riscos concrets del seu lloc de treball; i per una altra, formacions temàtiques segons les tasques que es desenvolupen en el dia a dia.

La primera de les formacions, que tindran continuïtat al llarg de les properes setmanes, ha anat dirigida als sectors de la jardineria, construcció i utilització de materials tòxics i/o perillosos.

La regidora de Personal posa èmfasi en la importància i necessitat d’aquestes accions, no només per complir amb la normativa vigent, sinó també perquè tant els treballadors com els responsables de cadascuna de les àrees prenguin consciència dels diferents perills als que s’exposen i les mesures necessàries per eliminar-los o, si més no, minimitzar-los.

Santa Bàrbara, 1 de febrer de 2016

Regidoria de Personal