COMENÇA EL CURS D’INTERVENCIÓ EDUCATIVA EN AUTISME, DESENVOLUPAMENT I ESCOLARITZACIÓ
1042
post-template-default,single,single-post,postid-1042,single-format-standard,bridge-core-2.6.7,qode-quick-links-1.0,vcwb,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-25.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.6.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-90858
 

COMENÇA EL CURS D’INTERVENCIÓ EDUCATIVA EN AUTISME, DESENVOLUPAMENT I ESCOLARITZACIÓ

COMENÇA EL CURS D’INTERVENCIÓ EDUCATIVA EN AUTISME, DESENVOLUPAMENT I ESCOLARITZACIÓ

El Punt d’Informació Juvenil Planer, a través de la Xarxa de Serveis d’Informació Juvenil “Montsià Jove”, acull la formació especialitzada sobre autisme durant els dies 28 de maig, 4 i 11 de juny, amb un total de 25 participants, entre els quals joves de Santa Bàrbara.

L’autisme és un trastorn neurobiològic del desenvolupament, on existeixen deficiències persistents en la comunicació i interacció socials i patrons restrictius i repetitius de comportament, interessos o activitats. En aquest moment, no té cura, però una intervenció educativa i un bon suport canvia la qualitat de vida d’aquestes persones i les possibilitats de comprendre l’entorn.

L’objectiu principal d’aquest curs és identificar l’autisme com un trastorn generalitzat del desenvolupament, conèixer les característiques fonamentals de les persones amb autisme i també oferir recursos i formes d’intervenció adequades, que facilitin la integració i les pautes d’actuació davant de l’infant amb autisme. És la Fundació Pere Tarrés qui porta a terme aquesta formació especialitzada, amb una durada de 15 hores lectives.

El contingut que els participants treballaran serà: definició dels trastorns generalitzats del desenvolupament, introducció a l’autisme, característiques del desenvolupament de l’infant amb autisme, principis d’intervenció, modalitats d’escolarització, nivells de concreció curricular, espai de reflexió teòric-pràctic respecte el desenvolupament de l’infant amb autisme i anàlisi de casos. Tot això, combinat amb la fonamentació teòrica per a aprendre els coneixements i la posada en pràctica d’exercicis i dinàmiques per tal d’adquirir les habilitats necessàries.

Adriàn Batiste, regidor de Joventut, destaca el bon treball que s’està duent des de la Xarxa Montsià Jove, on Santa Bàrbara hi forma part. Valora positivament la descentralització d’aquestes formacions arreu de la comarca, com també la forta acceptació que ha tingut la formació amb la cobertura total de les places que s’han ofert.

Santa Bàrbara, 31 de maig de 2016

Regidoria de Joventut