Rutes saludables
16261
page-template-default,page,page-id-16261,bridge-core-2.6.7,qode-quick-links-1.0,vcwb,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-25.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.6.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-90858

Ruta de la Via Augusta

Aquesta ruta la podem trobar mentre recorrem qualsevol de les altres dues, Molí de Vallés i la Dels Trulls del Deume. La ruta inicia en l’antic abocador municipal, situat en el Camí de Lligallo de les Coves, l’itinerari segueix al llarg de 6’4 km recorrent l’anomenada Via Augusta.

La Via Augusta és una de les calçades romanes més importants de l’Imperi Romà, el recorregut de la qual transcorria des de Gades (Cadis) fins a Roma.

Recorrerem la Carretera vella de Tortosa a la Galera on veurem finques, camps i el Barranc del Pelós en arribar a la Carretera T-1025, la qual creuarem per seguir la ruta. Seguidament trobarem una amplia zona oberta amb arbres i una zona de pícnic per seure, descansar i fer un àpat.

Seguint les indicacions, ens conduieixen fins el Camí de Potret el qual seguirem fins arribar la Carretera del Cementiri on està situat el Cementiri del poble i seguint aquest camí finalitzarem la ruta en el Passeig de les Escoles.

Ruta dels Parcs Biosaludables

Aquesta ruta va dirigida sobretot per aquella gen que vulgui caminar per dintre la zona urbana del poble i que a mes vulgui gaudir de fer exercici aprofitant els parcs bio saludables que tenim distribuïts al llarg de tot el poble.

El punt d’inici de la ruta es troba en la plaça del Centre de Jubilats Verge de Montserrat, seguirem en línia recta cap el Parc del Centre Cultural, continuant pel C. De la Verge de Montserrat passem per darrere el magatzem municipal per on arribarem a la Plaça de Bous, situada en el C. De la Llibertat. Seguidament girarem en el C. Hereu fins arribar al C. de la Pau on està situat el Parc del dipòsit antic,  continuant pel C. Dels Reis Catòlics passarem per davant la Cooperativa Agrícola Sant Gregori i agafarem la Carretera de la Galera pel seu tram urbà on esta situat el Gimnàs Santa Bàrbara fins arribar a l’Hotel de Diego i baixar per la Rambla de Catalunya, on trobem l’ Institut IES Les Planes. Donarem mitja volta a la rotonda de la Plaça de Catalunya i continuarem pel C. Del Baix Ebre passant abans per davant la plaça de la Independència. Per continuar hem d’agafar el C. de Godall i avançar en línia recta fins trobar la rotonda amb el monument “De les mans un poble”, seguirem la Carretera TP-3311a fins arribar a la Plaça de les Oliveres situada en el C. de Jaume Balmes on també hi trobarem un parc bio saludable i al seu davant el Museu de la Vida a la Plana. Bordejant la C. de Madrid ens dirigirem cap al C. Major el qual seguirem direcció cap a dalt en arribar a l’Hotel Venta de la Punta, continuarem pel C. Major fins arribar al C. de Sant Domènech, on trobarem el Parc Municipal que també consta amb un parc bio saludable, una gran zona arborada i un parc infantil. Per continuar amb el nostre itinerari haurem d’agafar el C. del Doctor Cid i Torta i girar a la dreta en el C. dels Freginals, girar en el C. Lope de Vega i creuar el C. Sant Rafael  per arribar a la última plaça amb una instal·lació de parcs bio saludables, la plaça Espanya, per finalitzar la ruta seguirem el C. de Sant Gregori fins arribar de volta al Passeig de les Escoles i seguidament a la plaça de Llar de Jubilats Verge Montserrat on finalitzarà el recorregut urbà dels parcs de salut.

Ruta els Trulls del Deume

El nostre recorregut comença en un tram urbà que s’inicia en la Plaça de la Independència.

Ens dirigim per l’Av. d’Europa i el Passeig de la Generalitat fins arribar a la Carretera de la Galera  on trobem la Plaça de l’Alto, seguirem en línea recta el C. del Mossèn Joan Baptiste Sales fins arribar a la Plaça de bous, situada en el C. de la Llibertat, seguidament ens dirigirem darrere pel Camí de Potret, camí en el que podrem trobar diferentes finques de terra amb les seves casetes de camp pertanyents als habitants del poble.

Continuant la nostra ruta els camins ens duen fins el Barranc de Lledó, barranc que parteix el terme de Santa Bàrbara amb els veïns de Tortosa, deixant aquest a mà dreta i finques d’oliveres a l’esquerra, el camí ens duu fins un punt històric del nostre poble; Els Trulls del Deume.

Els trulls del Deume eren grans recipients que servien per recollir las desena part de les collites que les famílies que van colonitzar aquestes planes havien de pagar com a tributs en espècies. Daten del segle XVIII, problablement.

Un cop superats els Trulls del Deume,  finalitzarem aquest tram de ruta en el Canal de Xerta-Sènia, el cual recorrerem al llarg de 3’5km, durant tot el camí borejarem el canal fins arribar al Camí de Lligalo de les Coves, amb una distancia de 2’2 km. Seguint les indicacions marcades en el camí, aquest ens durà fins la carretera que parteix Santa Bàrbara amb la Galera, per seguir l’itinerari creuarem aquesta carretera i entrarem al camí situat al seu davant.

Cal dir que durant aquest tram podrem canviar de ruta si en arribar a l’antic abocador municipal, decidim seguir la ruta de la Via Augusta, on tindrem una zona de pícnic per seure i descansar.

Ara, seguint en tot moment les indicacions en el camí, arribarem a la finca de l’Abogat on està el Mas de Foguet, aquí podrem seure a la taula situada sota l’ombra d’un arbre per descansar, menjar i reposar forçes.

Per finalitzar la ruta creuarem la carretera TP-3311 i seguirem el Camí de Foguet fins tornar a entrar en tram urbà, concretament en el C. de Godall el qual haurem de seguir direcció el  C. de la Terra Alta fins arribar d’altre cop a la Plaça de la Independència on podrem donar per finalitzada la ruta.

Ruta del Molí de Vallés i el Camp de tiro

El nostre recorregut comença en un tram urbà que s’inicia en la Plaça de la Independència, tot seguit ens dirigirem pel C. de la Terra Alta fins arribar al C. de Godall en el qual girarem a la dreta per continuar pel Camí de Foguet.

Aquest camí ens durà fins la finca de l’Abogat on hi trobem el Mas de Foguet, aquí podrem entrar per veure el terreny, la construcció de paintball i el camp de cross, també tindrem una zona de pícnic.

Seguint l’itinerari, la senyalització ens condueix per un caminet que arriba fins la Carretera TP-3311, tindrem que creuar-la per accedir al Camí de Lligallo de les Coves, camí que recorrerem un parell de km fins arribar al Canal de Xerta-Sènia.

Cal dir, que abans d’arribar al final del camí, podrem trobar l’inici d’una altra ruta, situada al costat de l’àntic abocador municipal està la ruta de la Via Augusta.

Retornant a l’itinerari ens situem al Canal de Xerta-Sènia, seguint les indicacions en línea recta tindrem el canal a l’esquerra i finques a la dreta, recorrerem 1’7 km, trobant-nos el Barranc de la Martinenca durant el recorregut fins arribar a la Carretera de l Mas de Barberans, seguirem la carretera per la borera un petit tram fins arribar al Molí de Vallés.

El Molí de Vallés és un antic edifici construït el segle XIX com a molí d’oli i que durant les Guerres Carlines, probablement va tenir un ús militar. A la llinda de la porta principal es conserva la inscripció “AÑO 1816”

Per continuar la ruta seguirem el camí que queda darrere el molí, seguint les indicacions en tot moment, el camí ens conduïra a través de finques d’oliveres fins el Camp de Tir indicat amb una senyal on també tindrem una zona de pícnic, on podrem descansar seient a les taules situades sota l’ombra que proporcionen els garrofers i arbres de la zona.

Continuarem l’itinerari a través de camins envoltats per un mar d’oliveres, la ruta segueix pel Camí de Romeser, arribarem a la Carretera vella de Tortosa la Galera (Via Augusta) i seguint la senyalització aquesta ens portarà pel Camí de Potret, fins tornar a zona urbana. Des de el C. de la Llibertat on hi es situada la Plaça de Bous al davant, seguirem recte el C.  de Mossèn Joan Baptiste Sales, passarem la Plaça de l’Alto i pujarem per la Carretera de la Galera, girarem pel C. d’Àngel Guimerà i seguirem per aquest carrer fins finalitzar altre cop a la Plaça de la Independència.