09 febr. TRASLLAT DE DOCUMENTACIÓ A L’ARXIU COMARCAL DEL MONTSIÀ
Aquest mes de febrer de 2016 s’ha procedit a traslladar un nou lot de documents de l’arxiu municipal de l’Ajuntament de Santa Bàrbara a les instal·lacions de l’Arxiu Comarcal del Montsià (ACMO), concretament els compresos entre els anys 2000 i 2010. Continuem d’aquesta manera el procés iniciat al 2011 amb la catalogació de la documentació existent i, al 2012, amb la signatura del conveni de cessió i el trasllat de tots els documents anteriors a l’any 2000.
Prèviament, la responsable de l’ACMO, Montse Matamoros, es va traslladar a Santa Bàrbara per tal d’identificar la documentació de l’arxiu que calia ser conservada i separar-la d’aquella que no té cap mena de valor històric o arxivístic i, a continuació, treballadors de la brigada municipal van procedir al seu trasllat fins a Amposta on va quedar ubicada en les sales de dipòsit que garanteixen una temperatura i humitat adequades per a la conservació dels documents.
El motiu d’aquest trasllat és doble, per un costat l’Ajuntament de Santa Bàrbara continua apostant per gaudir dels serveis d’aquestes instal·lacions modernes i perfectament preparades per garantir la conservació i manteniment de tot el patrimoni documental planer i on qualsevol persona interessada pot demanar l’accés a la informació que allí es custodia. En segon lloc, la previsió de l’inici de les obres de remodelació de l’edifici de la casa consistorial al tercer quadrimestre de 2016 fa necessari continuar buidant les instal·lacions per tal que les obres puguin començar sense entrebancs.
Santa Bàrbara, 25 de febrer de 2016
Regidories de Cultura i Governació