L’AJUNTAMENT DE SANTA BÀRBARA AMB MOLT BONA NOTA EN EL PROCÉS D’IMPLEMENTACIÓ DE L’ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA
739
post-template-default,single,single-post,postid-739,single-format-standard,bridge-core-2.6.7,qode-quick-links-1.0,vcwb,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-25.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.6.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-90858
 

L’AJUNTAMENT DE SANTA BÀRBARA AMB MOLT BONA NOTA EN EL PROCÉS D’IMPLEMENTACIÓ DE L’ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA

L’AJUNTAMENT DE SANTA BÀRBARA AMB MOLT BONA NOTA EN EL PROCÉS D’IMPLEMENTACIÓ DE L’ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA

Els últims mesos, l’Ajuntament de Santa Bàrbara està invertint recursos i personal per a la implementació de l’administració electrònica, això suposa un canvi molt important en el treball del dia a dia d’alguns dels treballadors que s’han d’adaptar a les noves eines i a la nova manera de gestionar els tràmits administratius.

En les últimes dades estadístiques, l’Ajuntament de Santa Bàrbara se situa en els primers llocs del territori en quan a l’ús i implementació de l’administració electrònica. Això indica la bona feina que s’està realitzant des de l’ajuntament i la implicació i esforç per part dels treballadors.

L’entrada en vigor de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, té per objecte regular el procediment a través del qual totes les Administracions Públiques generen la seva activitat administrativa. Es tracta, per tant, d’una llei que suposa uns canvis importants en la gestió de tots els expedients que tramiten els ajuntaments.

Un dels principals objectius que inclou aquesta norma és l’impuls i consolidació de l’administració electrònica (E-administració). Això comporta l’agilització dels procediments amb un ple funcionament electrònic, de forma que es doni millor acompliment als principis constitucionals d’eficàcia i seguretat jurídica que ha de regir l’actuació de les Administracions Públiques.

Les persones físiques podran escollir en qualsevol moment si es comuniquen amb les Administracions Públiques per a l’exercici dels seus drets o obligacions a través de mitjans electrònics o no. El mitjà escollit podrà ser modificat en qualsevol moment.

No obstant, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d’un procediment, com a mínim els següents:

• Persones jurídiques (empreses, fundacions, associacions, etc.).
• Entitats sense personalitat jurídica.
• Aquells que exerceixin activitat professional per a la qual es requereixi col·legiació obligatòria, només per als tràmits i actuacions que realitzin en l’exercici d’aquesta activitat professional.
• En tot cas, notaris, registradors de la propietat i mercantils.
• Els representants d’una persona obligada a relacionar-se electrònicament.
• Els treballadors de les Administracions Públiques per als tràmits i actuacions que realitzin per raó de la seva condició de treballador/a (en la forma en què es determini reglamentàriament per cada administració).

L’objectiu de l’Ajuntament és seguir treballant en aquesta línia i així l’any 2018 complir amb tots els requisits que marca la llei en matèria d’administració electrònica. Tan mateix, es té molt en compte la manera com això afectarà a la ciutadania per causar el menor impacte en l’atenció i relació amb la mateixa. L’Ajuntament destinarà els recursos tècnics i humans necessaris per facilitar l’accés als tràmits electrònics a tothom.

Santa Bàrbara, 13 de març de 2017

Alcaldia