PLE ORDINARI DEL 30 D’ABRIL
86816
post-template-default,single,single-post,postid-86816,single-format-standard,bridge-core-2.6.7,qode-quick-links-1.0,vcwb,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-theme-ver-25.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.6.0,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-90858
 

PLE ORDINARI DEL 30 D’ABRIL

PLE ORDINARI DEL 30 D’ABRIL

El passat dijous 30 d’abril es va celebrar un Ple Ordinari, el primer presidit pel nou alcalde Antonio Ollés, i també el primer en la història de Santa Bàrbara en ser celebrat per via telemàtica, ja que l’acte no va tindre lloc al saló de plens de manera presencial com és habitual, sinó que cadascú dels regidors i regidores, així com la secretària, van participar des del seu domicili, amb l’excepció de l’alcalde que va preferir fer-ho des del despatx de l’alcaldia.

La sessió plenària es va allargar 2 hores i 40 minuts, i es van tractar els diversos temes inclosos a l’ordre del dia. En primer lloc, l’alcalde va donar compte d’alguns decrets importants aprovats durant el període de confinament, com el que fa relació a les mesures organitzatives preses per fer front a la pandèmia del COVID-19, la regulació del teletreball per als treballadors municipals, el nou règim de dedicació dels membres de l’equip de govern, el nomenament de tinents d’alcalde i membres de la Junta de Govern Local, o la liquidació del pressupost 2019.

En conseqüència, el cartipàs municipal quedava de la forma següent:

Primer tinent d’alcalde: Sr. Manel Crespo Liñán.

Segon tinent d’alcalde: Sra. Laia Pla Coto.

Tercer tinent d’alcalde: Sra. M. Elena Estarlich Arasa.

Tots tres, juntament amb l’alcalde Antonio Ollés Molias, componen la Junta de Govern Local.

La nova delegació de les funcions municipals en els regidors i regidores és la següent:

  • Manel Crespo Liñán: Governació, Promoció Econòmica i Fires.
  • Laia Pla Coto: Salut, Festes, Personal i Joventut.
  • M. Elena Estarlich Arasa: Ensenyament, Participació Ciutadana i Medi Ambient.
  • Ana M. Panisello Arasa: Serveis Socials, Noves tecnologies, Esports i Turisme.
  • Agustí Espuny Fluixà: Serveis, Agricultura i Cultura.

Quedant les àrees d’Alcaldia, Urbanisme, Mitjans de Comunicació i Hisenda sense delegació, ja que directament són assumides pel mateix alcalde.

A continuació es va continuar amb la resta de punts a tractar, sent aprovats la delegació de competències de salubritat pública en el Consell Comarcal del Montsià, la pròrroga del conveni per al finançament públic de places en el Centre de Dia, la modificació i composició de les comissions informatives, els canvis en els nomenaments de representats de la corporació local en òrgans col·legiats i altres organismes, la modificació de crèdit 1/2020 per un import de 652.096 €, la sol·licitud de compatibilitat d’un treballador municipal per exercir una segona activitat de caràcter privat i la modificació de la plantilla de personal per a la creació d’una segona plaça de vigilant municipal.

Finalment, es van tractar les dos mocions presentades pels grups municipals, la primera per part del PSC, on es demanava la reducció en un 25% de la taxa d’escombraries per ajudar a pal·liar els efectes econòmics de la pandèmia COVID-19, i que no va ser aprovada, amb els vots en contra de l’equip de govern; i la segona per part del MAP proposant una sèrie de mesures de caràcter econòmic per ajudar al sector de la restauració local i comerç per encarar la recuperació després de la crisi del COVID-19, i que es va aprovar amb l’abstenció dels membres de l’equip de govern.

Com a resposta a totes dues mocions, l’alcalde va argumentar que l’equip de govern està treballant en la preparació d’un paquet de mesures per ajudar a la recuperació econòmica d’aquells sectors i persones que s’hagin vist afectats per la crisi generada pel COVID-19, i que els suggeriments continguts a les mocions presentades seran tinguts en compte.

Santa Bàrbara, 2 de maig de 2020

Alcaldia