01 set. L’AJUNTAMENT DE SANTA BÀRBARA JA OFEREIX EL SERVEI D’ENTITAT DE REGISTRE idCAT
L’Ajuntament de Santa Bàrbara segueix en el procés d’implementació de l’administració electrònica i en facilitar a la ciutadania l’accés a gestions i serveis de les diferents administracions. L’Ajuntament dona un pas més, oferint la possibilitat d’obtenir l’idCAT certificat sense haver de desplaçar-se a una altra població, a l’Smartcentre de Santa Bàrbara ja es pot demanar l’idCAT Certificat.
L’idCAT Certificat és un identificador digital que s’instal·la al navegador tot garantint la identitat a internet i permet accedir als diferents tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions.
L’idCAT Certificat permet operar amb les administracions públiques i assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques que s’envien per Internet. També permet, per exemple, signar correus, documents electrònics i formularis web amb totes les garanties.
Sense la signatura electrònica, els tràmits telemàtics no tenen validesa, ja que la xarxa electrònica no ofereix el nivell de seguretat necessari per garantir les dades.
Hi ha dues maneres d’obtenir l’idCAT:
- A través del web www.idcat.cat, des del punt 1. “Sol·licitud del certificat”. En aquesta pàgina es troba un formulari que permet introduir les dades necessàries per obtenir la identitat digital: nom, cognoms, document acreditatiu d’identitat, adreça electrònica, etc. Un cop introduïdes les dades s’emmagatzema la petició per tal que pugui ser validada per qualsevol de les entitats de registre idCAT.
- El ciutadà també té una segona forma d’obtenir el seu idCAT: presentant-se directament a qualsevol de les entitats de registre idCAT.
Vídeo explicatiu:
Per a més informació http://www.idcat.cat
Santa Bàrbara, 1 de setembre de 2021